Zon,strand, stappen, drinken & Carnival! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Iwema - WaarBenJij.nu Zon,strand, stappen, drinken & Carnival! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Iwema - WaarBenJij.nu

Zon,strand, stappen, drinken & Carnival!

Door: Lauraiwema

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Lieve lieve lieve Allemaal

Ja daar ben ik weer.. Het heeft weer een tijdje geduurd, maar dan heb je ook weer wat. Ik loop nu ongeveer 2,5 weken achter met mijn verslag. Ik kan dus wel zeggen dat ik een Antiliaan ben geworden ( zij komen ook altijd te laat). Maar zoals wij hier al vaker zeggen.. jullie hebben de klok en wij hebben de tijd. Aangezien er een aantal mensen aangegeven hadden het jammer vinden dat ze geen verslagen meer te lezen krijgen ben ik maar weer aan de slag gegaan om mijn ervaringen met jullie te delen. Ondertussen ben ik al op Curaçao en moet ik mijn verslagen nog schrijven van Sint Maarten.. Oeps. Nou ga maar lekker zitten en geniet er maar van want hier is hij weer!

Vrijdag 20 april:
Vrijdag was een dag apart! Wij zijn vroeg opgestaan om het een en ander te regelen. Rond een uurtje of 1 zijn wij naar Simpson Bay gegaan om daar heerlijk op het strand te liggen en te genieten van de zon en bij te komen van de vorige avond. Melinda haar mentor zou eerder met vakantie gaan en Melinda kreeg de grote eer om alleen voor de klas te staan tot aan de vakantie. Het kwam er dus op neer dat Bianca en ik op elkaar aangewezen waren.. wat een straf. Wij hebben heerlijk de hele dag in de zon gezeten, smoothies gedronken en lekker gegeten. Wat een heerlijk leven hebben wij ook. Ik kan wel zeggen dat ik optimaal aan het genieten ben. Simpson Bay is een van mijn favoriete stranden, omdat je daar een heerlijk stuk kan wandelen. Ik pak dan altijd mijn Ipod en ga vervolgens door de branding lopen. De ene keer gaat een van de meiden mee en andere keer ga ik lekker alleen. Onderweg maak ik dan altijd een stop om naar de vliegtuigen te kijken die op stijgen en daarna loop ik weer rustig verder. Aan het einde van de middag raakte Bianca in gesprek met een jongen die hier al een tijd woonde en hij gaf ons nog een paar tips. Het was wel grappig om te horen hoe zo iemand erbij komt om hier uiteindelijk te gaan wonen. Na een gezellige dag te hebben gehad op het strand zijn wij rond half 6 weer naar huis vertrokken. Wij zagen dat de brug zoals gewoonlijk weer openstond en hebben toen maar besloten om via de Franse kant te rijden. Wij hadden namelijk zo geen zin om te wachten. Het is een behoorlijke rit, maar dat maakte niet uit. Ik denk dat het 2 keer zo lang rijden is als normaal. Onderweg hebben wij natuurlijk weer naar iedereen gezwaaid en keihard meegezongen met de muziek. Jaaaa het kan allemaal in onze auto.

Eenmaal thuis was Melinda samen met haar vader al druk bezig met het eten! Wij zouden vandaag namelijk weer Masala kip eten. Ondertussen zijn wij nog even snel naar de supermarkt gereden om Frikadellen en Carib bier te halen voor Bart en Daan om ze nog even te bedanken voor het een en ander. Na ons klaar te hebben gemaakt zijn wij richting de Fronstreet gegaan om daar weer even te chillen voor het uitgaan. Wij hadden geregeld dat Daan onze BOB was zodat wij een avondje goed konden doorzakken. Uiteindelijk zijn wij maar met z’n drieën uitgegaan, omdat de rest geen zin had om mee te gaan! Het inparkeren van Daan was helemaal geweldig. Hij wilde de auto wegzetten en toen wij eenmaal uitstapte zagen wij dat het wiel vast zat in een gat! Wij kwamen niet meer bij van het lachen en meneer heeft vervolgens zijn auto weer even netjes aan de andere kant gezet!Wij zijn zoals gewoonlijk weer helemaal uit onze panty geschoten en uiteindelijk beland bij de MAC D. De muziek hier is zo onwijs vet. Over het MAC & het avontuur in de auto mag ik helaas niets zeggen… wat er gebeurt in de auto blijft in de auto ! Het was een geweldige avond en wij hebben weer genoten. Jammer dat volgende week vrijdag alweer onze laatste Soggy.. wat gaat de tijd toch eigenlijk snel!

Zaterdag 21 april:
Vrijdagavond hadden wij afgesproken om met Daan en aanhang naar het strand te gaan. Wij zouden om half 11 bij ze zijn, maar vanwege een opstart probleem werd het uiteindelijk 11 uur. Melinda zou vandaag met haar vader naar Pinel gaan. Toen wij eenmaal bij ze aankwamen bleek dat de helft nog niet klaar was en uiteindelijk later zou komen. Wij zijn toen alvast met Daan naar Simpson Bay gegaan om daar heerlijk in de zon te liggen. Ik had op een gegeven moment mijn snorkel gepakt om te kijken naar de vissen. Ik vertelde tegen Daan dat ik het jammer vond dat de vissen zover weg zwommen. Daan had daar wel een manier voor en pakte zijn brood en voerde dit aan de vissen. De vissen kwamen inderdaad dichtbij. Op een gegeven moment gooide Daan brood op mij en er kwamen dus allemaal vissen tegen mij aan zwemmen. Hij had de grootste lol en ik vond het helemaal niets haha.

Rond 2 uur kwamen ook Fenna, Bart en zijn vriendin aan. Wij hebben gezellig met z’n allen op het strand gelegen. Op een gegeven moment begon het heel hard te regenen en gingen er al een aantal naar huis! Natuurlijk bleven de diehards zitten.. gezellig onder de parasol! Na een tijdje zijn ook wij weg gegaan. Melinda zou deze avond niet thuis eten, omdat zij gezellig met haar vader een hapje zou gaan eten. Bianca en ik hebben toen ook maar besloten om buiten de deur te gaan eten en uiteindelijk zijn ook Daan, Fenna, Bart en Desiree met ons meegegaan. Wij hebben heerlijk bij Green House gegeten. Zoals gewoonlijk kon ik het niet laten om de zwaardvis te nemen en als afsluiting konden de cocktails natuurlijk niet ontbreken. Toen wij terug liepen naar de auto en weg wilden rijden moest ik nog even wat doorgeven aan de andere. Ik ben toen uit de auto gestapt en vertelde ze dat wij eerst nog even langs huis gingen en daarna naar huis zouden gaan om een drankje te doen. Bianca had haar lolbroek aangedaan.. toen ik namelijk de auto wilde instappen gaf zij gas en greep ik natuurlijk naast het handvat.. en als klapper gebeurde dit mij 4 keer.. mm van de vriendin moet je het hebben. God straft meteen want toen Bianca de auto stop wilde zetten langs de kant van de weg schuurde de onderkant over stenen heen.. oepssss Na deze gezellige avond zijn wij nog even langs huis gegaan en hebben daarna nog even een drankje gedaan bij de Frontstreet. Melinda ging nog gezellig uit met andere mensen en Bianca en ik zijn ons bedje ingekropen, omdat wij te moe waren om nog op stap te gaan. Het klinkt onwerkelijk, maar toch is het zo!

Zondag 22 april:
Zondag was het weer tijd om te gaan skypen! Nadat ik weer helemaal up to date was zijn wij naar Maho Beach gereden. De KLM kwam namelijk aan en ik had dit nog niet eerder gezien. Melinda ging vandaag met haar vader naar de kerk. Eenmaal aangekomen op Maho kwamen wij Daan, tegen. Zijn ouders en broertje zouden namelijk aankomen. Wij hebben gezellig met zijn drieën om half 11 een broodje kroket gegeten. Het was wel apart om het KLM vliegtuig te zien landen. Je weet namelijk dat er familie van iemand inzit. Het landen op Sint Maarten is sowieso wel heel er spectaculair. Na deze ervaring hebben wij onze spullen gepakt en zijn wij naar huis gereden. Vandaag vond namelijk de Kids Parade plaats. Dit is de carnivalsoptocht waar de kinderen verkleed gaan en worden beoordeeld op hun kleding en presentatie, omdat wij nog wel wat tijd hadden zijn wij eerst maar een was gaan draaien en hebben nog het een en ander schoongemaakt. Melinda heeft er een handje van om alles naast haar bed te gooien en dit betekende dus een grote puinhoop naast haar bed (sorry Melin haha). Bianca en ik hebben onze handen over onze harten gestreken en hebben haar bende opgeruimd. Wij zijn er toen achter gekomen dat mevrouw een tasjes verslaving heeft. Ik denk dat wij onder haar bed wel zeker 10 plastictasjes zijn tegengekomen met spullen erin. Na deze operatie zag het er allemaal weer super uit en zijn wij vertrokken naar Philipsburg om daar de parade te bekijken. Bianca en ik zijn vervolgens nog even wat winkeltjes ingelopen en zijn daar een leuk shirt tegen gekomen die wij vervolgens in de verkeerde maat hebben gekocht (wij hebben namelijk de juiste maat weer in de winkel gelegd). Wij hebben dan ook weer de pech dat deze maat vervolgens helemaal uitverkocht is en ook niet meer zal komen… mm balen.. Na het shoppen zijn wij op een terrasje gaan zitten aan de Boardwalk en hebben wij gezellig iets gedronken. Nadat ons drinken op was zijn wij een plekje gaan zoeken langs de Frontstreet en hebben wij gewacht tot de parade voorbij kwam. Het was wel grappig want toen wij eens goed om ons heen keken kwamen wij erachter dat wij de enige blanke mensen waren die langs de kant stonden. Ik moet wel zeggen dat ik mij echt thuis voel tussen deze mensen. Rond 4 uur kwam de parade eindelijk langs. Het was het wachten zeker waard. De kinderen hadden de mooiste kleren aan en het werd groots aangepakt. Er liepen scholen mee, organisaties en ook bedrijven waar de kinderen voor liepen. Er werd meegelopen om Jump-up muziek en deze kinderen hebben al goed van hun moeder geleerd hoe zij moeten dansen. Bianca en ik hebben onze ogen uitgekeken.. vooral naar de soepele bewegingen van de kinderen. Aan de ene kant was het ook wel weer erg hoe de kinderen dansen, want ook de kinderen wisten hoe zij moesten daggeren.. Wanneer wij een foto van een kind wilde maken stopte zij en poseerde maar al te graag voor ons. Sommige kinderen liepen echt mee voor de wedstrijd en zij zagen er prachtig uit. Over een paar dagen zal de uitslag komen wie er uiteindelijk het mooist uitzag. De parade duurde toen 5 uur en daarna zij wij naar huis gegaan om voorbereidingen te treffen voor het eten. Melinda had heerlijke groente soep gemaakt en na het eten besefte ik mij pas dat er nog maar 2 dagen stage aan zouden komen en dat dan het stage avontuur afgelopen zou zijn. Ik moet zeggen dat ik er een heel dubbel gevoel over heb. Ik heb het nog zo erg naar mijn zin en dit eiland voelt echt als thuis. Ik mis iedereen wel, maar als ik nog een maand langer zou mogen duren dan zou ik het ook geen probleem vinden! Het is toch wel apart om nu het einde inzicht te krijgen. Nu nog twee dagen stage, dan een weekje vakantie vieren en dan 2 weken naar Curaçao. In het begin had ik niet verwacht dat het allemaal zo snel voorbij zou gaan.

Nou liefjes ik ga er weer vandoor. Ik ga nu een begin maken aan mijn volgende verslag. Het is alleen de vraag wanneer hij erop komt te staan. Ik heb hier ook zo’n druk leven!

Hele fijne dag toegewenst en tot snel maar weer!

xxxxxxxx Laura




  • 15 Mei 2012 - 04:58

    Margreet:

    Joehee er is weer leesvoer voor op de vroege ochtend!
    Ik vertelde gisteravond nog aan je vader dat ik het zo jammer vond dat je gestopt was om je ervaringen te delen....maar aan de andere is het ook begrijpelijk want er gaat veel tijd in zitten. Gelukkig konden we je nog een beetje volgen op facebook.
    Wat heb jij veel meegemaakt in de weken dat je daar zit...een ervaring voor het leven.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier toe de komende dagen en tot horens, ziens of lezens!!

  • 15 Mei 2012 - 06:12

    Papsekee:

    Lieve Lau,
    herinneringen die je beschrijft zijn vast al heel erg ver weg gezonken....
    Dit is al weer een tijdje geleden. Goed dat je het toch vertelt want voordat je het weet ben je het vergeten. Eten en drinken en zonnen dat patroon is niet veranderd. Je foto's op facebook vertellen je verhaal. Inmiddels is voor ons echt het aftellen begonnen. A.s. zaterdag ben je weer hier. Dat wordt aanpassen want er wordt bij ons netjes gebruik gemaakt van de auto en zwaardvis wordt vervangen door een ball gehakt met spinazie. Dat je dat alvast weet! Verder wordt de slaapkamer opgeruimd en wordt er weer gewoon gestudeerd en gewerkt. Kun je alvast op voorbereiden. Ik heb heel veel leuke reactie gehad op je foto met vd Wiel. Dat vindt iedereen te gek. Hij is inmiddels weer in Nederland want traint met het Nederlands elftal.
    Nou meisje, droom zacht van tegen je been zwemmende vissen, carnavalsoptochten en broodjes kroket....
    Hou van jou!
    Papasekee,xxxxx

  • 15 Mei 2012 - 08:09

    Jolanda:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey bruingebakken knabbelnootje,

    Leuk om weer even van je te horen!!
    Geweldig hoor alles is leuk! Ik zag net de foto met de dolfijn, zeker wel dol fijn om met zo'n dier in het water te liggen.
    Nou, moppekopje, nog veel plezier en tot gauw. (ik ga gauw weer aan het werk.....)

    Dikke kus van ons!

  • 15 Mei 2012 - 09:28

    OMA&OPA:

    Hallo LAURA,
    Leuk weer een verslag te ontvangen,gelukkig hebben wij niets gemist want in het vacantie huisje was geen WiFi dat was balen,gelukkig hadden wij kontakt via Mama die hielt ons goed op de hoogte.Vandaag de foto,s ontvangen met de dolfijnen dat moet toch wel heel apart zijn om daar mee te zwemmen en te kussen,ja in tijd van nood moet je je kunnen behelpen een kus van een dolfijn krijgt ook niet iedereen.Nu liefje nog heel veel plezier zolang het nog kan, maar dat zal wel lukken als ik je verhalen lees.
    Groetjes aan ieder en veel liefs van ons.
    Kus van flipper uit harderwijk en van onsXXX

  • 15 Mei 2012 - 14:57

    Yvonne Bauer:

    Hoi Laura,

    Wat zijn wij thuis toch blij met jullie verslagjes en het werd ook bij jou hoog tijd om weer eens iets te schrijven. Vooral jullie opa's en oma's missen de verhalen.

    Nog even en het avontuur is voorbij, maar een vriendschap voor het leven hebben jullie er aan overgehouden. Veel mensen leren kennen.

    Thuis inderdaad geen zwaardvis en cocktails meer, maar ook een stamppotje kan erg lekker smaken.

    Tot zaterdag!

    Dikke kus, Yvonne
    xx


  • 16 Mei 2012 - 09:40

    Colinda:

    Hoi Laura, het einde is nu toch echt in zicht, maar wat heb je daar toch een gigantische mooie tijd gehad. Het zal inderdaad wel heel erg wennen zijn als je terug bent dus ik zou zeggen: geniet nu nog met volle teugen van alle mooie dingen en van het heerlijke weer!!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Reisverslag

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

Zon,strand, stappen, drinken & Carnival!

24 April 2012

De party week

23 April 2012

Mañan, mañan

17 April 2012

3 dagen stage

14 April 2012

Vertrek ouders van Bianca
Laura

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 2145
Totaal aantal bezoekers 33260

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Reisverslag

Landen bezocht: