Mañan, mañan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Iwema - WaarBenJij.nu Mañan, mañan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Iwema - WaarBenJij.nu

Mañan, mañan

Door: Lauraiwema

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Lieve lieve allemaal,

Sorry sorry sorry dat ik nu pas een verslag schrijf. Ik loop nu al meer dan een week achter oepssss. De verleidingen hier zijn ook te groot haha. Ik zal nu vorig weekend beschrijven. Ik ga nu wel weer echt proberen om het schrijven weer op te pakken!

Vrijdag:

Wij hadden donderdag afgesproken dat het wel weer eens tijd werd om te gaan shoppen. Wij wilden allemaal een nieuwe outfit hebben dus gingen wij richting Marigot om eens flink huis te houden. In Marigot zijn wij de vorige keer ook geslaagd voor kleding en dit is ook een hele leuke stad. Wij hadden wat winkeltjes van de vorige keer in ons hoofd om te bezoeken en uiteindelijk hebben wij alle drie super leuke dingen gekocht (die natuurlijk ’s avonds aangetrokken moesten worden). Na het winkelen zijn wij even bij een heerlijke Franse bakker op de bank geploft om daar een heerlijk broodje te eten. Tijdens het eten zag ik iets in mijn ooghoek. Ik dacht dat het een hagedis was, maar het bleek een muisje te zijn. Ik schrok mij rot en wij hebben vervolgens een ander plekje gezocht om ons broodje op te eten. Na het broodje hadden wij nog wel een beetje honger.. er lagen namelijk ook allemaal lekkere gebakjes in de vitrine van de bakker. Wij hebben toen nog een lekker gebakje gegeten.. want de kleding was nu toch al gekocht.

Na het shoppen en de lunch zijn wij doorgereden naar een nieuw strand: Happy bay. Happy Bay ligt naast een ander strand en is alleen te bereiken door een klim over een heuvel. Wij hoorden veel positieve verhalen over dit strand dus moesten wij hier wel een kijkje nemen. Het was een klim, maar het was zeker de moeite waard. Het was een rustig strand en het zag er echt heel mooi uit. Wanneer je op dit strand zit heb je een mooi uitzicht op Anguilla. Toen ik om mij heen keek viel mij direct op dat er wat naakte mensen even verderop zaten.. mm gezellig haha. Ik kon het natuurlijk niet maken om de meiden hier niet van op de hoogte te brengen en zij waren mij hier natuurlijk erg dankbaar voor. Op een gegeven moment zag ik dat het niet om één of twee personen ging.. nee het ging om een hele groep.. Bianca maakte gelijk de opmerking: “Het zal mij niets verbazen wanneer het een sekte is”. Op een gegeven moment ging het gezelschap in water in.. in een rijtje liepen zij het water in. Wij konden natuurlijk onze lach niet meer in houden. Het duurde dan ook niet lang voordat de flauwe grappen kwamen: “als je nu gaat snorkelen kom je een pijlstaart zonder rog tegen” of “Zullen we nu gaan snorkelen? Misschien zien we dan een oester”. Heeeel flauw, maar zo leuk. Wij lagen helemaal in een deuk. Wij stonden op dat moment in het water en zagen hoe een man op een gegeven moment met een emmer en wat spul het land op kwam. De man was aan het kneden en aan het doen en uiteindelijk kwam het gezelschap uit het water en begonnen het spul over hun hele lichaam te smeren. Een vrouw wilde het niet zelf doen en liet het een andere man doen.. deze man deed het wel op een hele originele manier .. hij zette namelijk allemaal handen op haar lichaam… onze goeie vriend sloeg geen plekje over… nee geen plekje. Op een gegeven moment bleef er natuurlijk nog maar een plekje over.. ik maakte de opmerking : “Oh wedden van wel, hij doet nu 1 hand in de emmer en zet hem er zo op’’. Nou het duurde nog geen minuut of het was gebeurt haha wij kwamen niet meer bij van het lachen en de sekte hadden dit natuurlijk ook opgemerkt! Het maakte ons helemaal niets uit.. Na dit vermaak hebben wij maar even een powernap gedaan, omdat er weer een lange avond aan zat te komen. Het was namelijk alweer vrijdag en natuurlijk moesten wij naar de Soggy Dollar Bar! Na het slapen hebben Bianca en ik nog even een workout in het water gedaan en daarna zijn wij weer richting huis gegaan om ons klaar te maken voor weer een leuke avond op Sint Maarten.

De Soggy Dollar Bar of de Sloggy Dollar Bar zoals mijn opa het noemt..was natuurlijk weer helemaal leuk en supaer gezellig. Dit is wel een van de hoogte punten van de week. Ik ga dit wel echt missen wanneer ik weer in Nederland ben.. Naar Soggy gingen wij nog even naar Tantra, maar Tantra was helaas al gesloten.. dan maar even een avondje naar Bliss. Na Bliss zijn wij nog even meegegaan naar Rama (dit is een hotel waar allemaal studenten inzitten) om nog even een drankje te doen.. Het was best apart om met licht terug naar huis te rijden haha. Na een zeer geslaagde avond zijn wij in ons bedje beland!

Zaterdag:
Een beetje brak van de vorige dag werd ik rond een uurtje of 10 wakker. Ik was heel erg moe en aangezien het weer niet echt meezat besloot ik maar om de hele dag in mijn bed te blijven liggen. Om half 12 moesten wij nog ontbijten.. ik had zoveel zin in de Mac (heb ik altijd na het stappen)… uiteindelijk is het een stokbroodje geworden. Het weer werd steeds slechter en slechter.. het heeft uiteindelijk de hele dag regent. Dit was een mooie gelegenheid om ons verblijf op Curaçao vast te leggen. Wij hadden diverse mailtjes gehad van mensen die een huisje verhuurden en ook de moeder van Bianca en mijn eigen moeder hadden diverse ideeën naar voren gebracht en hier moest natuurlijk ook even naar gekeken worden. Na lang zoeken en twijfelen is het uiteindelijk een appartement geworden in Julianadorp iets buiten Willemstad. Annidas heet het complex en het ziet er prima uit. Op Curaçao is een auto, net zoals op Sint Maarten, een must! Wij zullen dus voor 16 dagen een auto huren om ook dit eiland te verkennen en onveilig te maken. Nadat wij dit allemaal hadden geregeld hebben Bianca en ik weer even een powernap gedaan, omdat er weer een lange maar leuke avond aan zat te komen. Vanavond zouden wij bij wat andere studenten gaan eten. Het zou een BBQ worden.. ik was benieuwd vanwege het weer. Toen wij eenmaal binnen kwamen kregen wij de mededeling dat wij……. HUTSPOT gingen eten. Ik vind hutspot nooit lekker, maar nu kon ik mij er al op verheugen. Bianca en ik hebben nog een beetje geholpen in de keuken met het stampen van de hutspot..dit deden wij met een lepel en een klutser, omdat er geen stamper was. Er was zelfs een rookworst! Wij hebben heerlijk gegeten en het was apart om dit eten te eten hier op Sint Maarten.. het voelde wel een beetje als thuis.. halverwege de avond zijn wij even naar de Jump-up gaan kijken en hebben wij nog een spelletje kingsen gespeeld. Rond een uurtje of 11 zijn wij vervolgens naar Soggy gereden om daar weer even flink de voetjes van de vloer te doen. De entree was 10 dollar voor mensen die geen spijkerbroek(je) aanhadden en 5 dollar voor mensen die het wel aan hadden. Gelukkig hadden wij allemaal iets van spijker aan en scheelde dit ons weer. Het was super gezellig! De quote van de avond was wel het mooist! Daggeren is zo niet Gronings! Dit werd gezegd nadat een van die jongens door mij en Bianc was “gedubbeldaggerd”. Wij hebben helemaal in een deuk gelegen om deze opmerking en uiteindelijk lagen wij rond half 5 weer in bed.. wat een weekend!!!! Er wordt nu al gezegd dat wij net zo dansen als de locals hier.. ik weet alleen niet of dit een compliment is. Om 10 uur zou de wekker al weer gaan om te gaan skypen met iedereen en daarna zouden wij de vader van Melinda van het vliegveld halen.

Zondag:

Ik had om 10 uur mijn wakker gezet om te gaan skypen met mijn opa,oma,Michel, Frank en mijn ouders. Halverwege het gesprek werd ik onderbroken door Melinda, omdat haar vader eerder zou landen dan gepland. Wij moesten dus op tempo Schumacher alles gaan klaarmaken om snel richting het vliegveld te gaan. Helaas waren wij net te laat om het vliegtuig te zien landen.. Het was vrij bewolkt en het waaide ook heel erg hard. Niet echt een goed visitekaartje voor Sint Maarten. Na een tijdje op haar vader te hebben gewacht kwam hij eindelijk uit de poortjes zetten. Melinda ging natuurlijk gelijk naar hem toe en Bianca en ik stonden met kippenvel en tranen in onze ogen toe te kijken.. Wat miste ik mijn eigen ouders op dat moment!! Bianca en ik zijn vervolgens afgezet bij Maho om daar te kijken hoe de KLM op ging stijgen. Wij gingen lekker op het strand liggen en zagen de vliegtuigen overkomen en weer vertrekken. Het is niet het meest lekkere strand, omdat je af en toe wel even wat zand in je mond krijgt. Toen was het dan eindelijk zover.. de KLM ging opstijgen. Hij vetrok iets eerder dan wij hadden verwacht. Wij zijn toen een stukje verderop gaan staan,omdat wij hadden gehoord dat er een enorme kracht van de KLM vrijkomt. Wij hadden onze spullen achter het muurtje gezet en stonden met onze camera’s in de aanslag. Toen de motoren aangingen zag je allemaal mensen aan het hek hangen. Dit is echt super gevaarlijk en iedereen wordt hier ook voor gewaarschuwd, maar je hebt natuurlijk wel van die gekken. Ik vind Maho echt is voor de mensen uit Jackass. Op een gegeven moment ging het vliegtuig dan echt weg.. Alles vloog de lucht in! Wij waren nog rustig aan het filmen totdat wij echt COMPLEET gezandstraald werden. Het deed echt super veel pijn. Een man naast mij riep tegen ons: “DOWN DOWN”. Ik trok Bianca naar beneden en wij zijn vervolgens alleen maar bezig geweest met onze camera. Naast ons lag ook die meneer die ineens uit het niets zei: “Hi, How are you?”. Na dit helse avontuur kwamen wij erachter dat ik Bianca op een steen had geduwd en mevrouw had een klein plekje op haar arm. En toen besefte wij het echt: DIT WAS MEGA VET! Dit moesten wij natuurlijk even verwerken met een kroketje en friet. Het filmpje is heel grappig geworden en het is jammer dat we hem niet op youtube krijgen.

Melinda en haar vader zijn op een gegeven moment gekomen om ons op te halen. Wij zijn toen naar Simpson bay gegaan om daar heerlijk te chillen op het strand met een cocktail in onze hand. Na hier een paar uurtje te hebben gelegen zijn wij naar huis gegaan en hebben lekker gegeten. Wij hadden tomatensoep gegeten en dit gaat er natuurlijk altijd wel in! Morgen begint stage weer. Onze laatste volle week voor de vakantie! Het gaat nu wel allemaal heel snel en ik heb echt nog geen zin om weg te gaan.

Nou schatjes dit was m weer voor vandaag tot snel maar weer!


Kusjesxxxx

  • 23 April 2012 - 06:54

    OMA&OPA:

    Moge LAURA,
    Eindelijk daar was ie weer het verslag van de dame waar niets te gek voor is
    Heel leuk dat jullie toch een hoop div dingen meemaken elkaar insmerende mensen tegen de zon rondlopende muizen op vacantie bij de plaatselijke bakker vliegtuigen die je fototoestel vooral de lens zandstralen.Twee dingen komen wel steeds terug in je verslag strand en sloggy heel gewoon voor jullie.Wij zagen de foto,s met daarop hutspot met een worst dat is smullen natuurlijk beter dan een een vette hap.Gisteren zijn wij bij ome PIET en JOKE geweest we waren uitgenodigd voor een indische rijsttafel op hun dansclub het werd surinaamse kip ook lekker.Nu liefje ik ga eindigen veel plezier Nog een paar dagen en dan begint de echte pret( Hoewel)kan het nog beter?Groetjes KusXXXX

  • 23 April 2012 - 07:15

    Papsekee:

    Jaaaaa!!!! Daar is ie weer! We lopen nog wel achter maar de verhalen zijn weer superleuk om te lezen. Jullie anekdotes houd je zo ook bij. Dat levert uiteindelijk een mooie doorgaande lijn op. Ik zal aan opa Putten vragen of daggeren zo niet gronings is. Dat moet hij toch weten als ervaringsdeskundige Groninger!! Die Soggy Dollar Bar doet mij denken aan de afterski feesten in de londonner in oostenrijk. Ook een geweldig feest waar iedereen uit zijn panty vliegt. Ik heb erg moeten lachen om je verhaal over de naakte sekte. Ik kan mij voorstellen dat jullie zijn weg gekeken.... Daar zit je niet op te wachten op een stel giechelende meiden op een afstand. Bijde hante opmerkingen zijn wel aan jullie besteed. Geniet nog maar van the kids daar deze week want het einde van jullie stage is in zicht. Wat hebben jullie het toch geweldig getroffen daar! Voor deze week geldt voor ons ook dat we een weekje vrij in het vooruitzicht hebben. Komend weekend gaan we naar Londen. Daar verheugen we ons heel erg op!
    Nou meissie, droom zacht van pijlstaarten zonder rog, afgedekte oesters en daggeren, wordt een onrustig nachtje,
    papsekeexxxxx

  • 23 April 2012 - 08:23

    Jolanda:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey Zonnestraaltje (of is het nu zandstraaltje),

    Het is gewoon één grote wellness daar incl. uitgebreide scrub.....
    Ik was een paar dagen weg maar zit nu weer lekker je verhalen te lezen.
    Het schiet zeker op dus geniet van deze week en dan nog een hele vakantie voor de boeg!!

    Dikke kus van ons.

  • 23 April 2012 - 21:04

    Loes:

    Gelukkig Laura dat je het schrijven weer hebt opgepakt, want ik was al gewend om iedere dag even te kijken wat je had geschreven.Altijd leuk om nieuwe kleding te kunnen kopen en de inkopen af te sluiten met een lekker broodje en gebakje.
    Ik heb vreselijk moeten lachen om de sekte die jullie vanaf een afstandje hebben zitten bekijken. Echt weer iets voor jullie om zoiets mee te maken. Ik hoop trouwens wel dat de lens van je toestel niet gezandstraald is, want dat zou jammer zijn en een kostbare geschiedenis. Ik kan mij indenken dat het toch een hele belevenis is, als een vliegtuig van zo dichtbij opstijgt en dan veel zand doet opwaaien, maar ook de spullen die op het strand liggen de lucht in laat vliegen. Misschien als jullie terug zijn dat jullie alsnog het filmpje op youtube kunnen zetten? De laatste week stage zal wel voor jullie omvliegen en dan wordt het tijd om naar Curacao te gaan. Ik ben heel benieuwd of er een groot verschil is tussen St. Maarten en Curacao.

    Ingrid was blij dat haar kaart goed was aangekomen.

    Groetjes van Loes

  • 23 April 2012 - 21:28

    Yvonne Bauer:

    Lieve Laura,

    Ben blij dat je eindelijk het schrijven weer hebt opgepikt. Wat een verhaal van die "sekte". Kan me voorstellen dat jullie dubbel lagen.

    Gelukkig hebben jullie onderdak geregeld voor Curacao (is voor ons moeders wel een geruststelling).

    Ben wel nieuwsgierig naar jullie You Tube filmpje.

    Liefs, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Reisverslag

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

Zon,strand, stappen, drinken & Carnival!

24 April 2012

De party week

23 April 2012

Mañan, mañan

17 April 2012

3 dagen stage

14 April 2012

Vertrek ouders van Bianca
Laura

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 33265

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Reisverslag

Landen bezocht: