Vertrek ouders van Bianca - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Iwema - WaarBenJij.nu Vertrek ouders van Bianca - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Iwema - WaarBenJij.nu

Vertrek ouders van Bianca

Door: Lauraiwema

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Ja daar ben ik weer! Vandaag is het dan zover.. de ouders van Bianca zullen na 11 heerlijke dagen het eiland gaan verlaten. Vanmorgen heb ik Bianca maar een ontbijtje op bed gegeven, omdat ik haar zo zielig vond. Wij hadden alsnog een hele leuke dag op de planning staan. Eerst hebben wij Bianca naar haar ouders brengen zodat ze even in alle rust gedag kon zeggen. Melinda en ik zijn toen geld gaan pinnen (ja want ook de huur moest weer betaald worden) en boodschappen gaan doen. Eenmaal alles uitgepakt te hebben en de huur betaald te hebben wij Bianca en haar ouders weer gaan ophalen om richtin Maho Beach te gaan. Dit het vliegtuigstrand. In het filmpje kan je zien dat het niet geheel ongevaarlijk is om hier bij te blijven staan http://www.youtube.com/watch?v=LV28AL0k1kY. Bianca haar ouders hadden dit nog niet gezien en wilde hier graag even langs. Het blijft toch wel heel apart om de vliegtuigen zo laag over te zien vliegen. Om 5 over 1 zou Air France aankomen en met dit vliegtuig zouden haar ouders ook weer vertrekken. Natuurlijk hebben wij weer veel foto’s gemaakt van de vliegtuigen de mensen die “stoer” wilden doen om aan het hek te gaan hangen wanneer er een vliegtuig opging stijgen. Echt alles vliegt in het water: Slippers, handdoeken, kinderen, grote mannen en ga zo maar door. Wij moesten toch nog 1 uurtje wachten op Air France dat wij maar besloten om even wat te gaan eten. Toen wij de kaart bekeken zagen wij dat er van dobben kroketten op de kaart stonden. Melin, Bianc en ik hebben samen 2 broodjes gedeeld en ook de ouders van Bianca hebben een heerlijk broodje kroket genomen. Het smaakte naar meer. Om 1 uur zijn wij klaar gaan staan en hebben wij Air France op de foto gezet.

Nadat Air France geland was zijn wij naar het vliegveld gegaan om afscheid te nemen van de ouders van Bianca. Ik moet zeggen dat ik dit ook wel raar vond! Na ruim twee en een halve week bezoek te hebben gehad waren wij nu weer ineens de drie musketiers. Wij zijn vervolgens naar Simspon Bay gereden om daar langs het hek te gaan kijken naar vliegtuig waar haar ouders in zouden zitten. De ouders van Bianca zouden bij het raam zitten dus natuurlijk gingen wij zwaaien. Toen was het zover het vliegtuig stond klaar om op te stijgen. Tijd om de posities in te nemen.. Melinda ging filmen, ik maakte de foto’s en Bianca zwaaide haar armen uit haar lichaam. Het was wel heel erg apart om weer mensen weg te zien gaan. Na het uitzwaaien zijn wij lekker op het strand gaan liggen en hebben het een en ander aan eten besteld… vanaf dinsdag zouden wij namelijk weer gaan letten op ons eten.

Rond 5 uur zijn wij richting huis gegaan om lekker te gaan eten. Nu is het wachten op ons volgende bezoek.. De vader van Melinda! Vanaf dan gaat het zeker snel. Wanneer de vader van Melinda namelijk weggaat hebben wij nog 1 week hier op het eiland… wij hebben alleen een probleem, want wij willen zo nog niet weg! Het is hier echt helemaal geweldig. Wij hebben de leukste Minor ever!

Owja Loes zou jij willen doorgeven aan Ingrid dat ik haar kaartje binnen heb gekregen?! Echt super leuk! Bedank haar maar!

Nou liefjes ik ga er weer vandoor. Morgen begint stage weer! Deze week zal lekker kort zijn! Wij hebben namelijk alleen dinsdag, woensdag en donderdag stage.

Doeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei xxxxx

• 14 April 2012 - 06:33

OMA&OPA:

Moge LAURA,
    We hebben je gisteren gemist waren meteen van streek koffie moest troost brengen,van mamma heb ik gehoord dat je via face book wel kontekt hebt gehad dus zijn wij weer bijgepraat.Ja afscheid nemen is nooit leuk er blijft dan toch even een leegte achter maar gelukkig hebben jullie elkaar nog.Het is wel apart dat je zo dicht bij de start en landings baan kunt komen met alle gevolgen vandien rondvliegende slippers enz (een beetje raar) om met een bekende spreker te spreken.
    Verders gaat alles prima geniet ervan van en tot de volgende keer,Hou van je XXX

• 14 April 2012 - 06:42

Mama:

Goedemorgen Schatje,

Je loopt toch wel een paar dagen achter met je verslag want Yvonne en Henk zijn haast alweer aan vakantie toe en jullie zijn bezig met de voorbereidingen voor het carnaval.

Maak niet uit hoor! Het is leuk om te lezen.

In het verslag eten jullie wel veel :) Ben je 9 uur vliegen hier vandaan, eten jullie broodjes Dobbenkroket; grappig.

Nou liefje, nog 1 week stage en dan een week feesten. Na zo'n "zware" stage periode zijn jullie wel aan toe een een verzetje :).

Genieten he? Het is hier straks echt omschakelen voor jullie.

LY XXXXXXX

• 14 April 2012 - 09:41

Yvonne Bauer:

He Laura,

Heerlijk om weer verslagjes te kunnen lezen. Alleen mis ik het eiland (en jullie) natuurlijk ontzettend. Maar vooral het klimaat: wat vonden wij de eerste dagen koud hier in Nederland.

We hebben nog behoorlijk last van een jetlag en slapen nog steeds niet goed. Maar ja, je moet er wat voor over hebben om je dochter (en haar vriendinnen) te bezoeken.

Kus, Yvonne

• 14 April 2012 - 17:05

Jolanda:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey schattepopje,

Drank op mijn leeftijd heeft duidelijk meer invloed dan bij jullie, vandaar deze late reactie.
    Nu weer even met z'n drieen en dan opnieuw bezoek!
    Ik kan mij voorstellen dat het lastig is om straks weer om te schakelen want het klinkt allemaal als een groot feest.
    Dus geniet nog lekker.....

Dikke kus van ons!

• 15 April 2012 - 07:23

Papsekee:

Lieve Laura,
    en nu ben ik een dag te laat! Neem me niet kwalijk! Ik ben gistermorgen na het ontbijt gelijk aan de slag gegaan om de gang zo voor te bereiden dat mama daar de muren en het plafond kon witten.In zo'n gang verzamel je zonder dat je het weet ook veel losse zaken. Daarna ben ik met Frank naar Friesland gereden. Via Lelystad alwaar wij de attributen voor het carnaval bij Melinda haar ouders hebben afgegeven. Haar vader had er zin in en zit nu in het vliegtuig. Daarna zijn we doorgereden naar opa en oma. De koffer even terug gebracht en een op koffie gedronken. Om een uur of 4 waren we bij Oebele. Hij had een knots van een manege laten bouwen en in de kantine daarvan was de reunie. Opa en oma waren er natuurlijk niet maartante Gien, tante Lien en oom Wiebe als sterkhouders van de familie Kamminga wel. Wat denk je, die jongens van Oebele vroegen naar jou. Ze vonden het jammer dat jij er niet was. Grappig he? Het was erg leuk. Ik heb uiteraard nog opgetreden met een ppt en een gedicht. Van ons gezin was Hanneke er verder. Tiemen zou wel komen maar zijn schoonmoeder ligt heel slecht. We waren om half 11 thuis. Frank heeft toen en demonstratie aan mama gegeven van het Fries spreken. Was erg hilarisch. Gelukkig heeft hij het ook heel erg naar zijn zin gehad. Nou poepiepappie veel plezier nog dit weekend en gooi je nog even op je stage en het rekenen.... Leuke rekensom voor jou: hoeveel cocktails hebben jullie drie gemiddeld per dag op Sint Maarten gedronken (afronden op twee decimalen......).
    Droom zacht van Soggy, afvallen en je stage...
    xxxxxpapsekee

• 15 April 2012 - 07:23

Papsekee:

Lieve Laura,
    Droom zacht van Soggy, afvallen en je stage...
    xxxxxpapsekee

• 15 April 2012 - 11:34

Loes:

ik ben ook nooit zo goed in afscheid nemen, maar gelukkig was het voor jullie een tijdelijk afscheid. De laatste paar dagen stage zijn aangebroken en dan wordt het helemaal één lange vakantie. Alhoewel ik ook het idee heb dat jullie de tijd op St. Maarten goed hebben ingedeeld. Stage en plezier wisselen elkaar goed af.
    Op de foto's zie je er superslank uit, dus dan mag je best een Dobben kroket eten, want die zijn tenslotte heerlijk en niet te versmaden. Wel apart dat zoiets zover hier vandaan normaal te krijgen is.

Kenza is ook samen met haar ouders naar Lanzarote geweest en was danig onder de indruk van het vliegtuig. Ze praat nu al hele zinnen en het is echt genieten met haar. Ach ja, ik ben gewoon een trotse oma! hahaha!!
    Op grootouderdag wat aankomende donderdag blijkt te zijn, ga ik samen met haar naar de creche om samen met haar te gaan knutselen. Dus dat wordt vast een leuke ochtend.

Nu nog maar 3 dagen stage, wat zal het moeilijk voor je worden om afscheid te nemen van de kinderen en leerkrachten. Maar het blijft natuurlijk een onvergetelijke ervaring voor je.

XX Loes

• 16 April 2012 - 07:38

Colinda:

Jeetje, ik kan me indenken dat je je daar echt thuis voelt met van die heerlijke Dobben kroketten.

Heel veel plezier verder!!