Vertrek van Michel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Iwema - WaarBenJij.nu Vertrek van Michel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Iwema - WaarBenJij.nu

Vertrek van Michel

Door: Lauraiwema

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Hoooooi kippetjes uit Nederland

Ja ik ben begonnen met een inhaalrace van mijn verslagen! 2 op een dag wat een luze! Het is wel lastig om alles erin te zetten want je weet niet alles precies meer! Ik heb mijn best gedaan en ik ga nu weer lekker verder met de volgende!

Ja jongens vandaag is het de laatste dag van Michel. Na een korte nacht te hebben gehad (wij lagen er namelijk pas om half 6 in en ik ging er weer om 8 uur uit) hebben ik de spullen van Michel ingepakt. Vrijdagavond was het weer helemaal leuk in Soggy. Voordat wij naar Soggy gingen zijn wij eerst nog even wat gaan drinken bij wat andere studenten die hier ook zitten. Zij hadden een prachtig appartement aan het water in Philipsburg. Wij hebben onze ogen uitgekeken en ons huisje was er niets bij. Daarna zijn wij met zijn alle naar Soggy gegaan om daar weer een avondje goed te gaan stappen. Het was Michel zijn laatste avond en ik was vanavond de BOB. Er werd lekkere muziek gedraaid en het was echt super gezellig. Rond een uurtje of 3 half 4 zijn wij richting Tantra gegaan. Wij wilde Tantra graag aan Michel laten zien. Helaas was Tantra gesloten en zijn wij uiteindelijk in Bliss beland. Wij zijn in Bliss geweest tot het ging sluiten en daarna ben ik nog samen met Michel naar Point Blance geweest om wat andere jongens weg te brengen. Om 5 uur lagen Michel en ik in bed Michel moest nog even inchecken dus uiteindelijk lagen wij om half 6 in bed.

Michel zijn koffer moest nog ingepakt worden en aanzien hij nog in coma lag was het aan mij de taak om zijn koffer in te pakken. Natuurlijk moesten de twee kokosnoten ook in de koffer mee naar Nederland. Melin zou om 10 uur bij ons zijn, maar het liep een beetje uit met het uitprinten van de tickets. Michel liep als een zombie de hele dag rond en was blij wanneer hij lekker kon slapen in het vliegtuig. Wij hadden om 12 uur afgesproken met de ouders van Bianca en Melin en Dennis om nog even wat te gaan drinken aan het strand. Wij hebben lekker bij Simspon Bay gezeten en de jongens hebben nog even wat gegeten voordat ze het vliegtuig in gingen. Om 1 uur was het dan echt zo ver… Michel moest weg naar het vliegtuig boehoeeeeee. Ik zag er erg tegenop om heel eerlijk te zijn. Het was heerlijk om iemand van het thuisfront hier bij mij te hebben.

Eenmaal bij het vliegveld heeft Michel zijn koffer ingeleverd. Op een gegeven moment kwamen er wat mensen van het vliegveld om heen staan en was hij druk aan het praten. Ik wist niet waar het over ging en dacht dat het iets te maken had met de koffers. Het bleek uiteindelijk te gaan om een uitnodiging om nog een nachtje langer op Sint Maarten te blijven. Hij zou in een hotel komen te zitten en zou zakgeld meekrijgen voor een dag. Michel heeft dit geweigerd, omdat zijn koffers al weg waren en zich nu had ingesteld om lekker weer naar huis te gaan. Na het inleveren van de koffers is Michel zich gaan omkleden en kwam hij er als een echte ramptoerist terug… hoedje op, slippers aan en een lange broek. Toen was het moment was afscheid nemen daar. Ik moet zeggen dat het heel apart is, omdat je normaal samen ergens heen gaat en samen weer weggaat.

Ik had van te voren aanhem gevraagd of hij niet te lang wilde gaan treuzelen om naar boven te gaan. Het afscheid was wel apart want in die twee weken beleef je veel met elkaar en je ziet elkaar pas weer over 5 weken. Ik ga niet zeggen dat ik het er niet moeilijk mee had, maar toen ik naar buiten ging wist ik wel dat ik mij hier nog wel een tijdje zou vermaken! Na het afscheid ben ik samen met Melinda terug gegaan naar Simpson Bay waar de ouders van Bianca en Bianca lekker op het strand zaten. Na ons verhaal te hebben gedaan hebben wij wat drinken besteld en lekker van het zonnetje genoten. Om 4 uur zouden de jongens gaan en aangezien Simpson Bay naast het vliegveld ligt zijn wij rond kwart voor 4 langs het hek gaan staan om ze uit te zwaaien. Ik heb nog geprobeerd foto’s te maken, maar door de tranen en het besef dat hij echt in het vliegtuig zat lukte het helaas niet haha. Het is heel erg onwerkelijk om het vliegtuig te zien vertrekken en weet dat Michel daarin zit. Na nog 5 minuten te hebben gezwaaid zijn wij weer gaan zitten en ben ik even lekker het water ingegaan. Ik wist toch wel zeker dat Michel de hele reis zou slapen dus daar maakte ik mij geen zorgen om. Rond 6 uur zouden zij aankomen op Parijs om daar vervolgens over te stappen op het vliegtuig naar Amsterdam. Ik werd ’s nachts wakker en net op dat moment kreeg ik een smsje van Michel dat hij veilig was aangekomen en dat hij erg moe was van de reis.

Bianca haar moeder had voorgesteld om bij hun te eten. Wij zouden tonijnpasta gaan eten en aangezien ik er echt geen zin in had om zelf te koken vond ik dit erg fijn. Wij hebben gezellig samen gegeten en daarna een heerlijk ijsje gegeten. De ouders van Bianca zouden namelijk Maandag ook om 4 uur weer vertrekken naar Nederland. Vanaf maandag zouden wij dus weer met zijn drieën zijn voor een weekje. Aankomende zondag komt namelijk de vader van Melinda en dan is het weer over met de rust! Na het eten en het toetje was het tijd om de planning te maken voor Anguilla. Bianca en ik hadden allebei een laptop mee om het een en ander op te zoeken. Op het internet stonden een aantal bezienswaardigheden die wij gezien moesten hebben en deze heeft de vader van Bianca allemaal opgeschreven. Wij moesten nu alleen nog even een kaartje scoren om ook daadwerkelijk de weg te vinden. Wij spraken af rond half 8 zodat wij met de eerste boot meekonden gaan. Wij moesten naar Marigot, omdat daar de boten vertrekken naar Anguilla. Als het goed is zouden wij een stempel krijgen in ons paspoort, omdat wij namelijk naar een ander land gaan (Anguilla hoort namelijk bij Engeland). Ik ben wel heel erg benieuwd naar dit eiland! Wij nemen de snorkelsetjes mee dus ik ben benieuwd wat er daar allemaal in het water leeft!

Morgen zullen in mijn verslag lezen hoe Anguilla was en wat wij allemaal hebben gedaan! Nu ga ik lekker slapen want echt veel slaap hebben wij ook niet gehad afgelopen nacht!

Nou liefjes ik spreek jullie weer

xx



  • 11 April 2012 - 07:07

    Oma Opa :

    lieve Laura
    je verslag was weer om te smullen dat is het eerste wat wij s,morgens doen dus zijn wij weer blij dat het er was opa gaat nu even naar de dokter voor een prik dus moet je het met mijn af we hebben je gisteren weer even gesproken dat was gezellig dat gebabbel van jou te horen je moet nu toch weer de draad op pakken met je stage want dat is ook belangrijk .verder is het hier rustig het zonnetje schijnt heel even vanmiddag weer regen dus kan ik nu mijn bed even buiten hangen dat is wat anders he bij jullie het leven gaat ook hier gewoon door nou meid ik ga eindege ik wens jullie nog fijne dagen de groetjes aan de meisjes en tot hoors kus xxxxxxx

  • 11 April 2012 - 07:23

    Papsekee:

    Lieve Laura,
    over tot de orde van de dag. Je hebt je weer behoorlijk uitgesloofd met dit verslag. Je beschrijft vrij minitieus wat je allemaal doet. Geweldig veel indrukken krijgen wij hier van wat jullie ondernemen en beleven. Je beschrijvingen zijn geweldig. Ik kan mij voorstellen dat je het vreemd vindt dat Michel weg gaat maar dat je ook je oude ritme kunt oppakken. Dat is toch wel weer lekker. Hebben jullie al een plek in Curacao? Dat zit er toch ook aan te komen.
    Nou meisje droom zacht van Anguilla, pasta met tonijn en vooral vliegtuigen....
    xxxxxpapsekee

  • 11 April 2012 - 08:41

    Yvonne:

    Hé Laura,

    Leuk om dit allemaal terug te lezen. Wat kijken we terug op een heerlijke 1,5 week daar saampjes met jullie.
    Het is ook wel weer lekker om thuis te zijn natuurlijk. Alleen mis ik wel het fantastische klimaat, want wat is het hier koud.

    Laura, de groetjes maar weer en tot gauw via Skype (bij Bianca op het scherm) of je blog.

    Dikke kus, Yvonne

  • 11 April 2012 - 20:37

    Jolanda:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey kokosnootje,

    Nog even snel een berichtje voor het naar bed gaan.
    Wel stoer hoor zo'n afscheid van je mopje. Nu weer tijd voor andere dingen dus gaan met die banaan. Ik hoef niet te zeggen haal er uit wat er in zit want dat doe je al!!!!

    Dikke kus van ons!!!!

  • 11 April 2012 - 22:02

    Loes:

    Lieve Laura,

    Ik heb al je verslagen van de afgelopen dagen gelezen en jeetje wat hebben jullie overvolle dagen gehad. Om nu weer je aandacht te richten op de stage zal niet meevallen. Natuurlijk mis je Michel, maar goed 5 weken is te overzien. Toch wel heel fijn dat jij zo'n goed fototoestel mee hebt genomen, dan komen alle mooie plekjes goed in beeld.

    XX Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Reisverslag

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

Zon,strand, stappen, drinken & Carnival!

24 April 2012

De party week

23 April 2012

Mañan, mañan

17 April 2012

3 dagen stage

14 April 2012

Vertrek ouders van Bianca
Laura

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 33264

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Reisverslag

Landen bezocht: